0 medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Hej,Jag har idag märkt att under avisningen kyls mina tankar, då cirkulationspumpen snurrar på. Vet inte om det är normalt men det känns inte bra att värma tankarna i kanske 30min för att sedan kyla ner dem i 10min. Är det nån som har samma problem? Har sfinxens 11kW pump kopplad med 60 rörs solfångare till 2X500l tankar, hittills har jag inte lyckats få tankarna att vara varmare än 40 grader, även om jag spetsar med elpatron på 3kW./Alaa
går det inte det ändra avfrostning parametrarna ? borde räcka att avfrosta en gång i timmen men det beror lite på lamellfördelningen man kan väl prova att ändra om det går
Kors använder ni era Sfinx 6Kw nu när det är så kallt...Min har jag stängt av förlänge sen har provat den lite i veckan ställer min bivalenta shuntventil på mitten för att inte kapa all värme i toppen då ger den ca 30' i botten o 25' till elementeno svinkallt i huset lite dåligt tycker jag..Hur har ni kopplat era pumpar min är kopplat enligt Sfnix bild http://sfinxsolar.e-butik.se/show_product_pictures.asp?artnr=accpanna_1