0 medlemmar och 12 gäster tittar på detta ämne.
Hej alla sfinxägare och alla ni andra.Min 6.8kW pump dog i förra veckan efter att ha levererat rätt så dåligt och låtit mycket sista tiden.
Jag har 6.8 kW modellen, men det är inte fel att ta till i överkant på effekt eftersom pumpen ändå inte är så dyr.Fördelar:Enkel att installera då det bara är ström och vatten in och ut.Riktigt billig!Bra support.Enkel att anpassa föra att komplettera befintligt olja/el/pellets system.Nackdelar:Klarar inte flytande kondensering.Inte så billig som du tror beroende på hur mycket annat du måste göra om i pannrummet(en vvb med solslinga exempelvis och 10-20 meter kopparrör)Ja och så gick den ju sönder efter tre månader, men jag förutsätter att det är en engångsföreteelse.Nu i efterhand hade det varit värdefullt att kunna styra den från något eget styrsystem typ PC/plc/arduinio eller liknande men det kanske man inte kan göra med andra system heller.
studsHej,Vilket bra inlägg. Varje gång jag hitta något nytt ( denna gång - sfinx ) - jag koppla alltid in på forumet och läsa typ Er - en enorm erfarenhet samlas här. Mycket bra fortsätta.En enkel fråga -" klara inte av flyttande kondenser "- betyder detta att det fryser någonstans ?Man måste har en värme slang ?Annars är jag sålt på SfinxB
hallåj ni som har köpt sfinx pumpar är ni nöjda med pumpen funderar själv på ätt köpa en 11 kw så berätta gärna om dom "problem" som har uppstått + fördelar med denna pump för det har ju varit (är) en fantastiska vinter