0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nog blir det kallare i de rum som är placerade bakom en innerdel som är monterad på en innervägg.Tror inte det menades att väggen skulle bli kallare utan utrymmet bakom blir kallare/svårare att värma, dvs luften skall bromsas upp och vända tillbaks till rummen bakom innerdelen.
Citat från: pricken skrivet 27 september 2009, 18:06:41Citeradetta eftersom en pumpinnerdel är avsedd att sättas på någon av ytterväggarna i husetCiteraoch faktiskt även funktionsmässigt sett för pumpen, och bl.a kan man väl tänka på att det alltid blir varmt framför en pumpinnerdel samtidigt som det alltid blir kallt bakom densammaDet där ser jag fram emot att läsa argumenteringen för!Hej Pricken! Behövs det verkligen några argument här menar du?? Jag som bestämt trodde att texten talade för sig självt alltså?? Eller har du några egna och andra synpunkter på detta kanske Pricken?? Mvh Raffen.
Citeradetta eftersom en pumpinnerdel är avsedd att sättas på någon av ytterväggarna i husetCiteraoch faktiskt även funktionsmässigt sett för pumpen, och bl.a kan man väl tänka på att det alltid blir varmt framför en pumpinnerdel samtidigt som det alltid blir kallt bakom densammaDet där ser jag fram emot att läsa argumenteringen för!
detta eftersom en pumpinnerdel är avsedd att sättas på någon av ytterväggarna i huset
och faktiskt även funktionsmässigt sett för pumpen, och bl.a kan man väl tänka på att det alltid blir varmt framför en pumpinnerdel samtidigt som det alltid blir kallt bakom densamma
Hur är det med rördragningen på kallvinden - Måste den isoleras? Risk för kondens?