0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
med tanke på hur krocksäkra kinesbilar är så hoppas jag att bilprovningen har invändningar mot inregistrering av dylikt skräp.så här kan ett kinesiskt krocktest sluta:detta är ändå en 2007:a, fast några airbags hade ju inte behövts på den egentligen, det räcker ju med att instrumentbrädan kommer emot en:skrämmande att en liten bubbla ritad på 40-talet kan ha bättre krocksäkerhet:
Greven, invig mig, vad är det för bil? Och Oskar, kör du din bil som drar 2liter milen! Och om den är krocksäker eller ej påverkar nog ej dig!/A.
Citat från: Apan skrivet 21 januari 2010, 21:38:23Greven, invig mig, vad är det för bil? Och Oskar, kör du din bil som drar 2liter milen! Och om den är krocksäker eller ej påverkar nog ej dig!/A.som jag skrev tidigare så är det en bil som redan finnes ute i europa men som är köpt tom / ombyggd från ny.finnes i flera modeller men modellen jag tänker satsa på ser ut som en ford mondeo. obs!! det är inte en ford .270 hk 4 wd 550 nm i vrid 2500 kg räckvidd 35-40 mil på 1 laddning. batterierna skall hålla ca 80 000 mil. ingen syra endast nya tekniken med järn. ett batteri ser ut som ett stereo slutsteg till en bil 200ah 5 kg st.vad gäller miljön så är det väl inte det första jag tänker på utan jag fokuserar mig nog mer på drifts ekonomin. kan man köra bil i mitt fall gratis med egen prod vindkraft o samtidigt göra miljön en tjänst då är det i alla fall kanooon för mig. sedan så kommer det säkert att vara en massa barnsjukdommar som jag kommer o spy galla över men jag tänker chansa i alla fall. dom har funkat bra i usa men 25 gradig kyla o in o ut ur varmgarage med fukt bekymmer vet man inte ännu hur det funkar. men jag tror det skall funka bra då de flesta elektronik prylarna är hel kappslade.krister
Citat från: greven1 skrivet 21 januari 2010, 23:24:12Citat från: Apan skrivet 21 januari 2010, 21:38:23Greven, invig mig, vad är det för bil? Och Oskar, kör du din bil som drar 2liter milen! Och om den är krocksäker eller ej påverkar nog ej dig!/A.som jag skrev tidigare så är det en bil som redan finnes ute i europa men som är köpt tom / ombyggd från ny.finnes i flera modeller men modellen jag tänker satsa på ser ut som en ford mondeo. obs!! det är inte en ford .270 hk 4 wd 550 nm i vrid 2500 kg räckvidd 35-40 mil på 1 laddning. batterierna skall hålla ca 80 000 mil. ingen syra endast nya tekniken med järn. ett batteri ser ut som ett stereo slutsteg till en bil 200ah 5 kg st.vad gäller miljön så är det väl inte det första jag tänker på utan jag fokuserar mig nog mer på drifts ekonomin. kan man köra bil i mitt fall gratis med egen prod vindkraft o samtidigt göra miljön en tjänst då är det i alla fall kanooon för mig. sedan så kommer det säkert att vara en massa barnsjukdommar som jag kommer o spy galla över men jag tänker chansa i alla fall. dom har funkat bra i usa men 25 gradig kyla o in o ut ur varmgarage med fukt bekymmer vet man inte ännu hur det funkar. men jag tror det skall funka bra då de flesta elektronik prylarna är hel kappslade.krister svensk bilprovning är en stor glädje dödare även om bilen är godkänd i EU så behöver inte bilprovningen godkänna den tex en mercedes Brabus som är typad och godkänd i tyskland TYV får du inte godkänd av bilprovningen i sverige kjell
ingen syra endast nya tekniken med järn. ett batteri ser ut som ett stereo slutsteg till en bil 200ah 5 kg st.
Men min enda fråga i ämnet är....Tror ni man lätt får "sladd" med en Elbil
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 22 januari 2010, 12:45:26Men min enda fråga i ämnet är....Tror ni man lätt får "sladd" med en Elbil Kanske inte lika irreterande som en sladd men känns den stötig... ? Faktum är att jag redan fått en chock... av bara grevens uppgifter. Snacka om elbilen kommer att chocka marknaden.Man kommer att se direkt vem som försökt slanga en elbil... de ser ut som hulken, frankenstein... + tyvärr dessvärre en och en annan oskyldig som inte kan rå för sitt utseende ....