0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
jag tror att det sånna bilar som det kommer bli i framtiden. Hur lång är laddtiden?
Gäller väl för det batteri de använder, som sagt Teslabilen finns att köpa idag och rullar 40 mil på en laddning.Inte har den batterier som är 50ggr så stora som en bensintank inte...
HejIdag fick jag min miljöbil, en Skoda Octavia Elegance TDI 1,6. Thumbsup Var ute och provkörde (mycket småkörning), medelförbrukningen hamnade på 0,54 liter per mil. Kollade momentanförbrukning i 70 km/h; 0,30 liter per mil. Nästan overkligt när man är van vid en vanlig V70. Ingen nackdel att dieseln är billigare än bensinen heller, har dessutom företagskort med hyfsad rabatt på diesel. Kollade sedan upp vad skatten blir när de 5 åren är slut; 2032 kr/år på 1380 kg tjänstevikt. Obetydligt mer än för V70:n med 1560 kg tjänstevikt, den betalar jag drygt 1900 kr/år för.MVH/Gano
Citat från: Gano skrivet 19 januari 2010, 20:19:40HejIdag fick jag min miljöbil, en Skoda Octavia Elegance TDI 1,6. Thumbsup Var ute och provkörde (mycket småkörning), medelförbrukningen hamnade på 0,54 liter per mil. Kollade momentanförbrukning i 70 km/h; 0,30 liter per mil. Nästan overkligt när man är van vid en vanlig V70. Ingen nackdel att dieseln är billigare än bensinen heller, har dessutom företagskort med hyfsad rabatt på diesel. Kollade sedan upp vad skatten blir när de 5 åren är slut; 2032 kr/år på 1380 kg tjänstevikt. Obetydligt mer än för V70:n med 1560 kg tjänstevikt, den betalar jag drygt 1900 kr/år för.MVH/GanoGlädjen kan bli kort. I höst när nuvarande regim byts mot den rödgröna vet man att bränslet och skatten blir dyrare. Lika säkert som amen i kyrkan. ThumbsupAnnars Thumbsup till en fin bil.mvhMagnus
Glädjen kan bli kort. I höst när nuvarande regim byts mot den rödgröna vet man att bränslet och skatten blir dyrare. Lika säkert som amen i kyrkan. OK!
Gano, sen kommer förbrukningen att sjunka eftersom, när motorn blir inkörd..diesel är framtiden! Sneglade lite på Kia ceed kombi, 2400:- i skatt eller i närheten, och 0.45 bl.a. Körning, bra garantier.
Var nyss och tittade på nya Opel Astra, jäkligt snygg, men som vanligt så kommer kombin senare, men även den skattefri i 5år med 1.7liters oljebrännaren, 4.5liter/100km, fanns även med 1.3liters diesel på 95Hk, än snålare! men nog lite trötter..Men, nog för snål för ny bil, och tröttnar fort, samt dyra mil, mest ekonmisk att köra snål kombi från 2006-2008, eller cykla/Andreas.
Alltid lika nyrostad ja, men det var ju längesen. Men bara något år tillbaka så rostade nya Mercedes 190 modellen tror jag det var på två år ThumbsupTyskarna både kan och inte.