0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag hade 4 bilar som mest...men nu har jag faktiskt lyckas sälja bort alla onödiga bilar. Och nu har vi bara 2st som vi kör dagligen med. Och jag hoppas att det blir så ett bra tag framöver.CiteraJag gick länge och väntade på att de skulle komma med den dieselhybrid de presenterade för ett par år sedan i Geneve, men det verkar dröja. Kommer det nåt nytt spännande, typ laddhybrid, är jag inte främmande för att byta. Min fru använder den varje dag och kör såpass kort sträcka att det skulle funka utmärkt att köra den på batteri dessa sträckor.Jag går och väntar på att få byta ut våran A3:a mot en ny vettig småbil, typ VW Polo diesel eller en plug-in dieselhybrid. A3:an är våran andra bil, men den går 1500mil/år så det lönar sig att hitta en bil med låg driftskostnad. Men man lär ju få vänta några till...minst...
Jag gick länge och väntade på att de skulle komma med den dieselhybrid de presenterade för ett par år sedan i Geneve, men det verkar dröja. Kommer det nåt nytt spännande, typ laddhybrid, är jag inte främmande för att byta. Min fru använder den varje dag och kör såpass kort sträcka att det skulle funka utmärkt att köra den på batteri dessa sträckor.
Panteran, är det en deTomaso Pantera? I så fall blir jag avundsjuk...
deTomason har väl Ford motor och upp och ner vänd växellåda om jag minns rätt. Och chassiet är väl italienskt?Dessutom är det väl svårt och dyrt att få tag på reservdelslådor eftersom en privat person i USA har köpt upp hela lagret, om jag minns rätt. tipo874 vet säkert tusen gånger mer än jag om denna bil.
Hur kan du spara över 4:-/mil i bränslekostnad? Det skulle ju innebära minst 3 dl lägre förbrukning per mil, och jämfört med en ny bensinare tror jag inte du klarar det, om du inte har gratis bränsle förstås.Dessutom är ju fordonskatten fortfarande 3,15 gånger högre på en diesel jämfört med motsvarande bensinare.Jag skulle gärna ha köpt en diesel i stället för den 1.4tsi vi köpte, men det går inte att få ekonomin att gå ihop med bara 1500mil/år.
Ja jänkar V8 är mycket förmånliga att hitta delar till samt bra priser, men det med lådan lät, ångest! Skulle inte våga äga en sådan bil, men klart ovanlig på svenska vägar../A.