0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej, Nu är den äntligen på plats! Blidde bra och måste väl erkänna att man ser fram emot att få sätta den på prov. Att den ger mycket värme nu behöver väl inte ens nämnas. Går tyst och bra, värmen sprider sig bra... men som sagt inte mycket till prov nu!Nästa projekt blir dräneringen, blir inget avancerat men nu hänger den över marksten så något måste göras. Är inne på att ta bort ett gäng stenar, eventuellt någon plåt/plast för att styra vattnet bort lite från huset, stötta kvarvarande stenar och sedan singel ovanpå. Fler rapporter följer....
Om du gör som du har tänkt skulle du kunna lägga en bit platonmatta (el. liknande) en bit upp mot huset (under marknivån då alltså) för att motverka att vattnet tar fel väg och styrs åt rätt håll, dvs. bort från huset.
Har själv aldrig fattat varför man är rädd för vatten, såvida man inte har rabies :-)Det regnar ju varje dag i 6 månader i ett streck, klarar huset detta så klarar det garanterat en utedel eller tvärt om, klarar det inte en utedel så klarar det inget regn heller!Fick själv råd att inte bygga upp tomten ovan huset för vattnet skull, blir ju inte mer vatten för att det ligger jord där men ändå står det överallt att man skall försöka att ha fall från huset!Själv anser jag att det går att bygga upp en kilometer hög mark bakom huset och att det inte alls påverkar hur mycket vatten som kommer nära huset och rinner ned i dräneringen. Bosse
Själv anser jag att det går att bygga upp en kilometer hög mark bakom huset och att det inte alls påverkar hur mycket vatten som kommer nära huset och rinner ned i dräneringen.
När vi vanliga med IQ under 100 kan räkna ut hur det blir varför skall vi lyssna på dom som bestämmer som har IQ under 35?
... om jag inte missminner mig nu att jag skickade med något råd till dig om att kabeln skulle gå upp genom evakueringshålet i tråget på pumpen också för att säkerställa en god avrinning.