0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
det var ju faktiskt lite märkligt om det nu stämmer, det betyder ju att den blir överfylld om man kortar ner till t.ex. 3 meter.en överfyllning påverkar ju också funktionen negativt, men det kan ju vara så att det finns en ackumulator som tar hand om överfyllningen men jag tvivlar på det.
Så länge dom har hållit sig under 15 meter rör och inte pyst ut någonting vid installationen så är det grönt tekniskt.Sen kan man tycka vad man vill om extrakostnaden för rören. 1260 kronor känns på gränsen till hutlöst !www.priskonkurrenten.se tar 250 kronor för att gå från 5 meter till 7 meter i sina installationspaket.Om du nu har 8 meter borde det ju inte bli mycket mera än 350 kronor.Kanalen kostar 99 kronor per meter.Arbetskostnad blir det naturligtvis också, men det ska ju framgå av fakturan !//Gunnar
Jag resonerade tvärt om, standardinstallationen ska täcka företagets vinstbehov, kunden borde inte betala mera för extrametrarna än marknadsmässigt pris + något materialpåslag. Om det är så att det tog extra tid att montera extrametrarna så ska extraarbetstiden framgå av fakturan och faktureras som arbete (ROT avdragbart) . Mvh,Gunnar
I mitt fall så är det ju Varmt&Skönt som satt dessa priser och det är ju fler än Priskunkurrenten som anlitar dem.Angående om det behövs fyllas på mer gas/köldmedium på min Toshiba så har jag mailat Varmt&Skönt och de skulle kolla upp det och återkomma.MVHCantona