0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Enda risken jag kan se med att bryta den rakt av är att den då kan vara i ett läge där den just skulle avfrosta (alltså igenisad) men inte hinner avfrosta för att du bryter stömmen.Detta gör i sin tur att den får tokiga "kalibreringsvärden" när den startar upp efter att du ringt den.Skulle alltså kunna innebära en totalt igenfrusen utedel.
Ifall pumpen ska gå på underhållsvärme +8 ºC så är detta inte att rekommendera. Toshiba glömmer bort att pumpen går på underhållsvärme vid strömavbrott och ställer in senaste normala inställningstemperatur efter strömavbrott. Det är flera som har lämnat stugan med toshiba inställd på underhållsvärme och när de kommit tillbaka haft full värme i stugan pga. strömavbrott.
Citat från: sebbe skrivet 23 september 2009, 13:51:40Ifall pumpen ska gå på underhållsvärme +8 ºC så är detta inte att rekommendera. Toshiba glömmer bort att pumpen går på underhållsvärme vid strömavbrott och ställer in senaste normala inställningstemperatur efter strömavbrott. Det är flera som har lämnat stugan med toshiba inställd på underhållsvärme och när de kommit tillbaka haft full värme i stugan pga. strömavbrott. När jag ställt in pumpen på memory och fjärren ligger vid innerdelen på inställd temperatur, borde väl pumpen gå igång på det jag registrerade i memoryt?
Citat från: bbenny skrivet 23 september 2009, 20:02:36Citat från: sebbe skrivet 23 september 2009, 13:51:40Ifall pumpen ska gå på underhållsvärme +8 ºC så är detta inte att rekommendera. Toshiba glömmer bort att pumpen går på underhållsvärme vid strömavbrott och ställer in senaste normala inställningstemperatur efter strömavbrott. Det är flera som har lämnat stugan med toshiba inställd på underhållsvärme och när de kommit tillbaka haft full värme i stugan pga. strömavbrott. När jag ställt in pumpen på memory och fjärren ligger vid innerdelen på inställd temperatur, borde väl pumpen gå igång på det jag registrerade i memoryt?Toshiba går inte tillbaka till +8 underhållsvärme efter strömavbrott, tyvärr. Det är en bugg i mjukvaran.
Tycker om pumpen borde lyckas krama ur värme ur uteluft som är -20, så borde den kunna krama ur inneluften värme som är varmare än -20, förhoppningsvis, trots att inndelen är mindre är utedelen, kör pumpen avfrostning lika lång tid varje gång? Eller känner den när den är avfrostad?
Citat från: Apan skrivet 23 september 2009, 19:20:11Tycker om pumpen borde lyckas krama ur värme ur uteluft som är -20, så borde den kunna krama ur inneluften värme som är varmare än -20, förhoppningsvis, trots att inndelen är mindre är utedelen, kör pumpen avfrostning lika lång tid varje gång? Eller känner den när den är avfrostad?Man har ingen luftcirkulation i innerdeln när avfrostningen sker, finns ingen lagrad värme i innerdelen så fungerar inte avfrostningen.