0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag skulle nog istället satt en väggmonterad värmepump på väggen i första delen av trappen, så högt att du inte slår i huvudet när du går i trappen, men ändå så lågt som möjligt så att all värme intre drar iväg till övervåningen.Jag är lite osäker på hur golvmodellerna blåser ut luften, men blåser de rakt fram så fungerar en golvmodell också, du bör dock få lite mer möjligheter med en väggmodell när det gäller om du vill rikta luftflödet mer mot kök/vardagsrum eller mer uppåt mot vinden...Men jag är inte helt hundra...
Citat från: Rickard skrivet 14 oktober 2009, 07:31:16Jag skulle nog istället satt en väggmonterad värmepump på väggen i första delen av trappen, så högt att du inte slår i huvudet när du går i trappen, men ändå så lågt som möjligt så att all värme intre drar iväg till övervåningen.Jag är lite osäker på hur golvmodellerna blåser ut luften, men blåser de rakt fram så fungerar en golvmodell också, du bör dock få lite mer möjligheter med en väggmodell när det gäller om du vill rikta luftflödet mer mot kök/vardagsrum eller mer uppåt mot vinden...Men jag är inte helt hundra...Jeg fatter ikke hvorfor dere absolutt vilplassere innerdelen i trappa? Trappa fungerer garantert som pipe og vil bringe all varme rett opp! prøv istedet det største og mest åpne rommet i 1.etasje. Det vil gi størst og beste effekt.