0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är det alltså bättre o köpa en mindre pump om man ska ha högsta verkningsgrad?
Intressant fråga, 2 x 5kw är effektivare än 1 x 10kw? Varför kan man inte bygga en större pump så den blir lika effektiv?
Citat från: hplp skrivet 14 september 2009, 18:59:10Intressant fråga, 2 x 5kw är effektivare än 1 x 10kw? Varför kan man inte bygga en större pump så den blir lika effektiv? Man tjänar mer på att sälja två pumpar än en pump.
Jag skulle inte bli förvånad om det visar sig att du har rätt.
Citat från: hplp skrivet 14 september 2009, 19:09:34Jag skulle inte bli förvånad om det visar sig att du har rätt. Näe, inte jag heller. Fast i ärlighetens namn finns det nog troligtvis någon teknikalitet inblandad i det hela också.Vi får avvakta och se vad "gurusarna" här säger (inte Raffen, han behöver ha lite ledigt nu ett tag tror jag).
Hej Oskar P! Jag har iof lovat att hålla mig undan den här tråden ett tag men jag kan ändå inte avhålla mig ifrån att ge dig ett stort beröm för dina inlägg här på forumet Oskar. Thumbsup Och då menar jag inte bara detta inlägg utan rent allmänt alltså, och vilka då visar att du verkligen är seriös, har stor insikt och kunnighet och jag tar alltid del av alla dina inlägg med stor glädje och anser därför att du är en riktigt stor tillgång för forumet Oskar P. Thumbsup Thumbsup Mvh Raffen.