0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hmmm vet inte om det är bra eller dåligt men min har stått på ända sedan i vintras på auto-heat... Mest för att rena luften tänkte jag, har kört lite AC i sommar oxå under de varmaste dagarna.
Återigen trackar du ner på alla andra som om de vore skräp och bara finns en som är något att ha Klart någon lär vara bäst men att bara den är riktig Luftvärmepump är att ta i kanske ?Har du stor källare för 3timmar till den lilla ökningen lät inget vidare
Raffen <--- Jo jag har lärt mig att du har lite speciella och andra krav än vi vanliga dödliga Har inte det behovet med källare som ska värmas på visst vis så jag skulle nog inte tjäna nå grova pengar på ett byte.Nu kan jag inte koppla i och mäta och så med min längre men då den inte var installerad helt så koppla jag i en mätare och nog har jag för mig (kan inte svära på saken) att den gick lägre än 380-400 allt men att den går ner i fläktläge stämmer iaf för jag har min på högsta och den går ner och upp som det passar...iofs skönt ljudmässigt då den går ner men då kan man ju lika bra köra Auto ? hmmm mer valmöjligheter och inställningar (kan aldrig bli för mycket )Ubbe0 <--- jag tror nog dom är jäkligt bra som Raffen gör gällande men Panasonic har nog gått framåt dom med....Men då den här lägger av så vet man ju vad man ska ha iaf Irriterar mig bara på Raffens lite nervärderande syn på allt annat än det som passar just hanOm det kom från någon som bara skriver någon rad här ibland skulle jag inte bry mig men Raffen är ju Forumets guru och sprutar ut sina förslag och hjälper folk och därmed önska man lite omdöme från han
Atlaspumpen gick då ner i 120-130w, men när värmen behövs så är dessa 120w som kanske ger 400w varken mer eller mindre, men ska nog ta Raffens mätningar inte helt seriöst, sen han myntade om att timerköra VVB och gjorde enorma besparingar, utan att sänka VV tempen, ooootroligt, den enda som kan timerköra förlusterna i en VVB!! har provat att vrida ner termostaten på vår VVB över natten, och med vårt lilla VV, så blir det ingen skillnad, sen när den slår på igen så går den fullt till den uppnår 50gr, och energimätaren säger samma förbrukning/dygn, men inte helt oväntat som sagt.Och den enda jag vet som har 3 st pumpar på 95+95kvm, men behövs nog tydligen./A.