0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det enda jag undrar över nu är varför radiatorpumpen var av igår och på idag. Jag har inte ändrat någon sådan inställning, så jag får väl anta att det beror på utegivaren/innegivaren då som tyckte det var dags att dra igång systemet?
Citat från: dh skrivet 06 september 2009, 14:00:03Det enda jag undrar över nu är varför radiatorpumpen var av igår och på idag. Jag har inte ändrat någon sådan inställning, så jag får väl anta att det beror på utegivaren/innegivaren då som tyckte det var dags att dra igång systemet? Vad är det för en värmepump du har?Värmepumpen har säkert att automatikläge där den själv sätter igång och stänger av radiatorvärmen beroende på utetemperatur. Själv är jag lite skeptisk till att köra VP:n på såna här automatiklägen då man inte riktigt har kontroll på grejorna.
Har inte hunnit få genomgång av systemet ännu, men jag var så nyfiken att jag ville testa ändå då installatören sa att det var färdigt.Det lutar dock åt att hela problemet är min okunnighet. Igår satte jag shunten på manuellt läge och pytsade in så mycket varmt vatten som möjligt. I displayen stod detatt "radiatorpump från", men av någon anledning registrerade jag inte det som ett problem...Imorse när jag gick ned í källaren stod det "radiatorpump igång", och när jag då återigen testade att shunta ut varmt vatten till radiatorerna genom att ställa shunten manuellt så blev alla element varma, både i källaren, på bottenplan och ovanvåning.Det enda jag undrar över nu är varför radiatorpumpen var av igår och på idag. Jag har inte ändrat någon sådan inställning, så jag får väl anta att det beror på utegivaren/innegivaren då som tyckte det var dags att dra igång systemet?Stort tack till alla som hjälpte till med svar!
OK, då är det helt OK. Denna stänger av CP:n till radiatorer om utetemp överstiger 17 ºC tror jag. Det går nog inte stänga av denna funktion på CTC.