0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jo men i dessa mycket låga temperaturer, säg -25 till -30, vad ger den då? Sen får den gå fullgas och ger ändå inte mycket, sliter mer än den gör nytta./A.
en toshiba RAS13-ND skulle vara bra. då den har funktionen att du kan manuellt ställa fläkten på den fart du önskar även om pumpen inte värmer, om du eldar i braskaminen och vill att värmen ska sprida sig bra så är det en fördel att fläkten i innerdelen fortsätter gå med hög hastighet även fast kompressorn har stannat pga uppnådd temp.jag vet inte hur mitsubishi electric uppför sig i såna situationer men det är en jäkla fin pump för övringt, FD35 VABH skulle ju funka fint om du inte behöver köra fläkten manuellt, men det kanske går att göra på ME, jag vet inte.
jo, det vet jag, men det jag undrade var om man t.ex. kan ställa fläkten i högsta hastighet, och när den uppnått inställd temp, om den då fortsätter köra fläkten med högsta fart eller om den minskar fläkthastigheten, t.ex. om man eldar i en braskamin vill man ju att fläkten ska vispa runt värmen, för att pumpen sedan ska ta över och värma när elden slocknatr.