0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ingen är bättre än nån annan för samma peng! Jämför garantier och företag som hänger upp dem, eller om du vill göra det själv./A.
Det här med en administrativ avgift för att kunna få del av rotavdraget har jag däremot aldrig hört talas om, det måste väl röra sig om rena skojarfasonerna isf även om nu uppfinningsrikedomen när det gäller olika slags avgifter verkar vara helt outsinliga. Dessutom behöver de nog inte vänta tills nästa deklaration utan snarare kanske 2-3 veckor ev i sämsta fall. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 24 augusti 2009, 21:54:09Det här med en administrativ avgift för att kunna få del av rotavdraget har jag däremot aldrig hört talas om, det måste väl röra sig om rena skojarfasonerna isf även om nu uppfinningsrikedomen när det gäller olika slags avgifter verkar vara helt outsinliga. Dessutom behöver de nog inte vänta tills nästa deklaration utan snarare kanske 2-3 veckor ev i sämsta fall. Mvh Raffen.Som jag fick till svar nu när jag ringde dom igen och frågade var.Att avgiften tar dom ut eftersom det blir mer papperjobb för dom när dom måste dra rotavdraget.Om jag själv hade gjort rotavdraget så hade allt papperjobb varit mitt problem plus att dom som företag inte hade behövt vänta på pengarna. oavsett om de rör sig om några veckor eller till nästa deklaration.Antar detta är bara ett sätt för dom att tjäna en extra slant, har hört företag som inte tar avgift dom höjer priserna istället En sak jag undrar får man som privat person ens göra rotavdraget nu själv? är det inte enligt lagen endast företaget som ska göra det efter den 1 juli?
Får hoppas du fick Toshiban till riktigt bra pris och någorlunda för Panasonicen så du har möjlighet att få igen dom pengarna på den effektivitetsvinst som det eventuellt blir. Du borde nästan fått betalt av ventilationsutveckling så ofta som du har nämt Toshiba
Tjena NorthkingenMåste erkäna att jag är lite dålig på prestandan på Nocrian, har inte haft den modellen uppsatt själv.Det positiva är att jag inte haft en enda reklamation på dom.Har bett kunder i dom lite kallare regionerna om åsikter men det har inte dykt upp så många resentioner, tystnad från kunderna är nog i och för sig en fördel då dom säkerligen fungerar och lämnar bra med effekt, om dom vore kraftlösa lär jag ha fått ett par mindre vänliga samtal då dom marknadsförs som väldigt kraftfulla. Är det något som jag kan tänka mig kan spöka framöver så är det filter rengöringen.Så hittils är sammanfattningen att kunderna är nöjda med maskinen men dom tycker den är stor och skitful