0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Vad gäller kvalitet så är det inget fel på CTC, det enda är att den ger begränsat med varmvatten. Varmvattnet räcker för dusch och normalt hushåll men kan vara liten knappt för ett badkar. Poolvärmeväxlare borde vara enkelt att koppla in på CTC, tror jag.Tänk på att du nog behöver lite extra borrhål eftersom du tänker värma en pool på sommaren.
Citat från: Carl N skrivet 12 augusti 2009, 08:59:43Vad gäller kvalitet så är det inget fel på CTC, det enda är att den ger begränsat med varmvatten. Varmvattnet räcker för dusch och normalt hushåll men kan vara liten knappt för ett badkar. Poolvärmeväxlare borde vara enkelt att koppla in på CTC, tror jag.Tänk på att du nog behöver lite extra borrhål eftersom du tänker värma en pool på sommaren.Jodå jag har tänkt på att borra längre angående pool ca 40meter till.Man brukar väl räkna ca 20-25% extra på normala borrhålet.Men att CTC ger begränsat med varmvatten låter inte bra,att inte kunna fylla ett badkar? Då får man räkna bort CTC.
och som jag skrev tidigare så går det även att köra CTC med växlingsventil och värma en VVtank.eller som drjukebox föreslår med en spettsberedare efter VPn.
Såg att du hade fått en offert på Nibe 1235. Nibe har precis kommit ut med en ny VP nu, 1245, som är ngt vassare än 1235. Be din nibe leverantör om en offert på den också.Johan
Okej! Säljaren visste inte vad jag menade med poolstyrningen.Lite koll måste man ha om man säljer CTC prylar,tycker jag.