0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
vart hittar man solvärme system för 30000 kr inkl tank ? Jag har redan tank men tycker att det blir för mycket pengar med solvärme(men funderar fortfarande)
Men Gano<< är du verkligen nöjd med din pay-off tid 24000:- på 6-7år?
Hallåsv Gano<< jaha nu ska man bygga skiten själv åxå för att få det att gå ihopLäs gärna min början till denna tråd "Jag menar,att installera ett köpt kit vaccum"Jag känner många ved eldare som tycker det är skitbilligt att elda med ved(dom får veden gratis).men dom slipper ju att bygga veden.Men kapa upp veden måste dom,och här kommer ett !:En vedeldare räknar aldrig sin kap-tid i kostnad per timme,nä det är fritid,sin hobby,det är motion,man blir ju varm 2ggr av veden o.s.v o.s.v.Själv skulle jag gå och jobba istället och köpa färdigklyven ved,men det är ju jag....å ja é ju som ja é det vet vi.Men visst,,allt är relativt man kan räkna till sin fördel hur mycket som helst.Själv har jag hållit mej till köpt tjänst och någolunda konsument priser tråden igenom,samt ett uppvärmningssystem,det är väl därför mina åsikter skiljer sig ifrån gds:arna.ha dé T.J
Hallåsv Gano<<Det var detta tråden skulle handla om:Jag menar,att installera ett köpt kit vaccum,ligger ju på allt imellan 45000 - 70000:-.Hur kommer det sig att man väljer att göra en sådan investering för att få (mestadels)varmvatten?Ganska dyrt varmvatten under t.ex sommar månaderna.Vad kostar igentligen varmvattnet med t.ex olja eller el-vvb under samma antal sommarmånader?Och ja visst tål jag olika åsikter men att blanda in t.ex l/l när man frågar om att producera t.ex varmvattendå tycker jag att man,,,,,,vet inte vad men tråden spårar ut.T.J