0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Den där är väl delvis vattenkyld, propellern trycker upp lite grann vatten i röret på bilden som sedan kyler riggen.Själva motorn är däremot luftkyld
Citat från: Ville Vessla skrivet 08 augusti 2009, 22:32:14Den där är väl delvis vattenkyld, propellern trycker upp lite grann vatten i röret på bilden som sedan kyler riggen.Själva motorn är däremot luftkyld Tvivlar jag starkt på, då måste det ske en cirkulation i riggen, och det blir det inte pga att en propeller snurrar lite i närheten. Dessutom så måste det finnas ett utlopp någonstans för kylvattnet.
Kan nog vara så.Det ser ut som att röret går ända upp tilll utblåset från cylindern, godset är utformat så.Finns 2 små hål högre upp på riggen, det är nog där vatten och avgaser kommer ut isf.
de flesta yamaha har 1% oljeblandning vad kör du på? Jag hade kört tvåtaktsolja med 2% inblandning
Även jag misstänker att nästan alla utombordare har någon form av avgaskylning...dvs någon form av limpa med sjövatteninblandning.temperaturerna skulle annars bli farligt/skadligt höga i rigg samt i motorutrymmet.ACE