0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men Thosiba, nja finns bättre pumpar än den.
Citat från: icem4n skrivet 02 september 2009, 18:17:07Men Thosiba, nja finns bättre pumpar än den.Hej icem4n! Låter verkligen spännande du, vilken eller vilka pumpar är det som är bättre menar du?? Och vad har du själv för pump?? Och vad är dina erfarenheter av/från Toshiba?? Själv har jag nämligen inte lyckats kunna hitta bättre ännu ivf trots att jag verkligen har ansträngt mig med att leta. Mvh Raffen.
Varken nya eller gamla toshiba modeller har tilltalat mig pga alla dessa fel på fläktmotorer och kretskort. Den ger säkert jätte bra i värme och så, men efter alla dessa år som ajg fått åka runt och byta ut dessa delarna så finner ajg den inte tilltalande.
Citat från: icem4n skrivet 02 september 2009, 19:23:40Varken nya eller gamla toshiba modeller har tilltalat mig pga alla dessa fel på fläktmotorer och kretskort. Den ger säkert jätte bra i värme och så, men efter alla dessa år som ajg fått åka runt och byta ut dessa delarna så finner ajg den inte tilltalande.Ojdå, ja det låter ju inte så bra förstås. Hade ju bara hört gott om Toshiba här på forumet tidigare. Men jag får väl ta till mig dina synpunkter nu inför mitt förestående inköp av ny VP.
Citat från: Raffen skrivet 02 september 2009, 19:01:21Citat från: icem4n skrivet 02 september 2009, 18:17:07Ivt 12grn, dock inte den bästa skiten _/- nä skämt och sido.Varken nya eller gamla toshiba modeller har tilltalat mig pga alla dessa fel på fläktmotorer och kretskort.Den ger säkert jätte bra i värme och så, men efter alla dessa år som ajg fått åka runt och byta ut dessa delarna så finner ajg den inte tilltalande.Anser att både Hitatchi och Mitsubishi Heavy ger bättre tillförlitlighet. Så där har du mina två val
Citat från: icem4n skrivet 02 september 2009, 18:17:07
Citat från: icem4n skrivet 02 september 2009, 19:23:40Citat från: Raffen skrivet 02 september 2009, 19:01:21Citat från: icem4n skrivet 02 september 2009, 18:17:07Ivt 12grn, dock inte den bästa skiten _/- nä skämt och sido.Varken nya eller gamla toshiba modeller har tilltalat mig pga alla dessa fel på fläktmotorer och kretskort.Den ger säkert jätte bra i värme och så, men efter alla dessa år som ajg fått åka runt och byta ut dessa delarna så finner ajg den inte tilltalande.Anser att både Hitatchi och Mitsubishi Heavy ger bättre tillförlitlighet. Så där har du mina två val Hej icem4n! Ja det var ju en helt ny värdering som du kommer med ang Toshibapumparna, och den är du nog ganska ensam om om jag förstår det hela rätt. Du har möjligtvis inte förväxlat dem med Panasonic då ev, för jag tycker kanske att din beskrivning passar klart bättre in på dem isf. Visserligen har ju Toshiba haft även Panasonics fläktmotorer i sina äldre pumpar men haveristatistiken för deras del har ju varit rent försumbar ifh till vad Panasonic själva hade med sina pumpar, och numera har ju båda fabrikaten iof nya fläktmotorer med keramiska lager så förhoppningvis så är detta bekymmer ur världen för båda fabrikaten. Det här med kretskort har jag heller aldrig hört talas om överhuvudtaget, och vad var det nu för fel på dessa menar du??Mvh Raffen.
Hej icem4n! Ja du, citat: Men det jag fått se har inte gjort mig speciellt intresserad av dem Slut citat, ja det är ju inte utan att man undrar lite över vad vad du har för avsikter här på forumet egentligen?? Jag tycker nämligen att det du sysslar med är rena sk*t-snacket egentligen eftersom det du säger såvitt jag känner till nämligen helt saknar grund i verkligheten. Det är ju dessutom på det sättet på det här forumet att man får helt enkelt inte syssla med kvalificerat struntprat eller obefogad kritik om olika pumpar eller fabrikat utan att isf på ett seriöst sätt kunna bevisa eller härleda var man har fått det hela ifrån isf, och eftersom du faktiskt är helt ensam om denna uppfattning om Toshibapumparna (och då räknar jag i första hand seriösa och kunniga installatörer) så är det för mig ännu mer spännande att få veta ditt syfte med sk*t-snacket. Raffen.
Trodde att forumet var till för att diskutera värmepumpar i, både positiva och negativa detaljer.Om du skulle bli nöjd kan jag nog fråga tjejerna på kontoret om vi inte kan leta upp alla arbetsorderar där vi utfört detta arbete.Visst, det finns skitsnackare över allt det håller jag med om.Men detta är vad jag och mina kollegor har fått göra och då kan jag ju inte ge någon positiv respons på det.Med tanke på panasonics fel, Nordic Air etc etc så ger jag ingen cred till dem heller.Då är ju bara frågan, vad räknar du som seriösa och kunniga installatörer?Jag ger dig bara min åsikt om det hela, du behöver inte ta det som ett personligt påhopp för det.
Citat från: icem4n skrivet 02 september 2009, 20:24:31Trodde att forumet var till för att diskutera värmepumpar i, både positiva och negativa detaljer.Om du skulle bli nöjd kan jag nog fråga tjejerna på kontoret om vi inte kan leta upp alla arbetsorderar där vi utfört detta arbete.Visst, det finns skitsnackare över allt det håller jag med om.Men detta är vad jag och mina kollegor har fått göra och då kan jag ju inte ge någon positiv respons på det.Med tanke på panasonics fel, Nordic Air etc etc så ger jag ingen cred till dem heller.Då är ju bara frågan, vad räknar du som seriösa och kunniga installatörer?Jag ger dig bara min åsikt om det hela, du behöver inte ta det som ett personligt påhopp för det.Toshiba kan vara lite känsligt att diskutera på forumet har jag lärt mig efter att ha varit här ett tag. Ev. kritik bör nog lindas in några varv i t ex bomull innan den framförs.
Då kunde du ju ha varnat mig först
Citat från: icem4n skrivet 02 september 2009, 20:33:31Då kunde du ju ha varnat mig först Jag hann inte. Stay cool.