0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: icem4n skrivet 02 september 2009, 20:24:31Trodde att forumet var till för att diskutera värmepumpar i, både positiva och negativa detaljer.Toshiba kan vara lite känsligt att diskutera på forumet har jag lärt mig efter att ha varit här ett tag. Ev. kritik bör nog lindas in några varv i t ex bomull innan den framförs.
Trodde att forumet var till för att diskutera värmepumpar i, både positiva och negativa detaljer.
Citat från: Ubbe0 skrivet 02 september 2009, 20:32:38Citat från: icem4n skrivet 02 september 2009, 20:24:31Trodde att forumet var till för att diskutera värmepumpar i, både positiva och negativa detaljer.Toshiba kan vara lite känsligt att diskutera på forumet har jag lärt mig efter att ha varit här ett tag. Ev. kritik bör nog lindas in några varv i t ex bomull innan den framförs.Hej Ubbe0! Ingen fara alls Ubbe, bara det nu finns fog för kritiken, så att man inte gör som icem4n som kommer instormande idag kl 14:30 och börjar snacka rena sk*t-snacket om Toshibapumparna som fullständigt saknar förankring i verkligheten. Det är ju nästan så man kan misstänka att han är köpt av ME alt är involverad hos dessa för att kanske komma in som motvikt till mig då kanske ev. Skillnaden i mitt fall är att jag inte är köpt utav Toshiba eller har några egna intressen i detta pumpfabrikat eller hos div återförsäljare utan jag bara delger de erfarenheter som jag själv har kunnat utröna med mina resp pumpar.Sen har jag absolut inget emot att du köper ytterligare en FD25:a Ubbe, detta eftersom det är helt ok pumpar alltså, och jag skulle gärna pröva en själv alltså. Men eftersom jag nu byter ut min Panasonic i källaren som bara är 4 år nu i dagarna eftersom den ger en dålig driftsekonomi pga att den bara kan gå ned till ca 380-400 watt i elförbrukning, sen går den i off-läge och det blir en massa onödiga uppstartsförluster, och då vill jag inte ha ytterligare en sådan pump vilket jag tyvärr skulle få om jag valde en FD 25:an eftersom den har 1500 watt i minsta värmeavgivning och är därmed nästan värre än Panasonicen. Sen kan man alltid diskutera hur vettigt det är att byta en pump redan efter 4 år, men det är väl detta som då räknas som att man får väl tyvärr "köpa vett" och det brukar ju kosta en del. Mvh Raffen.
Hej icem4n! Blev det lite känsligt nu icem4n?? Jag förstår det du, och det märkliga är att du är rätt ensam om att ha så dåliga erfarenheter av Toshiba när det f.ö är ganska välkänt att Toshiba är rekorderliga pumpar med ovanligt få reklamationer. Du måste väl haft en maximal otur då eftersom du tydligen råkar ha fått nästan alla reklamationerna även om de på helheten är få. Och som jag sagt tidigare, jag har definitivt ingenting med Toshiba att göra, utan jag delger bara mina egna synpunkter och erfarenheter av mina resp pumpar, och hade jag så lite kunskap och insikt om Toshibas pumpar och om vad de duger till som du verkar att ha icem4n så skulle jag hålla mig helt tyst det kan jag lova dig, och ivf så skulle jag inte börja snacka sk*t om något som jag inte känner till överhuvudtaget. http://www.varmepumpsforum.com/regelverk.html Raffen.