0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Första affärsidén är förstås att ge ut "Stora Värmepumpsboken" på lämpligt förlag. Rickard & Bertil - är ni med? Jag kan korrekturläsa...
Självklart talar jag om det för kunderna men många bryr sig inte för att det ändå funkar.Kolla själv i Nibes handbok hur du kan finjustera pumpen, Existerar ej...Ring till Nibe istället!Tror du att Nibe utbildar oss i finjustering!!!!!!!
Jag måste ställa mig lite på "installatörernas sida" här...har själv, då grannar nu borrat, rekomenderat, tipsat å betett mig, de har sagt jojo..när man någon månad senare stött på dem på affärn å frågat hur det går så så tittar de konstigt på en och undrar som varför man skulle ändra nått som funkar, Det finns de som är intresserade åsså finns det de som skiter i om det drar 2-3000 kWh mer än om anläggningen vore optimerad ..de VILL inte bry sig...Däremot så borde det ju (kanske i större utsträckning) "tända" en duktig installatör när en kund VILL veta...men det kanske det gör också....
Jag har en sån kompis också. han vägrar att testa med att köra med fult öppna termostater. instalatöran har sagt att det inte spelar nån roll då pumpen käner av att det blir varma re på returen när termostaterna stänger.
Jo jag har tidigare varit inne på det att erbjuda serviceavtal, och jag tror nog att många firmor skulle göra sig en hacka på det, och många kunder skulle vara ÄNNU nöjdare...men snacket om att man "servar i onödan" och "varför ställer man inte in den korrekt på en gång" etc tyvärr skulle öka då...mycket vill ha mer du vet...