0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Intressant tråd detta.Letar själv efter en pump till svärmors nya stuga som nog är på runt 60 kvm. Mina krav är att den dessutom ska ha en klara underhållsvärme så man slipper blåsa på med hög värme när man bara vill att den ska förhindra att stället fryser sönder vintertid. En intressant sak är väl var i landet du är, är ju lite olika behov beroende på hur utomhustemperaturen ser ut över året...Stugan i mitt fall ligger i Dalarna och det mest prisvärda jag hittat hittills är:Värmepump Invest MSR3-12/Quick Connector, 6995:-Bra med QC om man vill kunna installera själv lagligt... men tyvärr en on/off
Hej Andreas! Vi pratade inte om någon garanti utan vi pratade om lagligheten i det hela, och då gäller samma bestämmelser för alla pumpar oavsett om det är QC-kopplingar eller inte, dvs att man måste ha en accrediterad/certifierad tekniker som kollar upp täthet i kopplingar mm i samband med att gasen släpps på, och detta då till ett vite av 10000:- kr. Mvh Raffen.
Bara undrar, hur skall man åka fast på detta? Ska man ringa länstyrelesen och säga att lite gas läkte ut under montage? Denna kyltekniker gör på samma sätt som vilken annan, och alla bilar med kylanläggningar som läker på var och varannan bil, rätt ut i luften.Nej, Plug and play!