0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hänger inte med vad som inte fungerar håller den inte önskat delta genom att reglera cirkpumpen
Varför justeras min värmebärarpump medan andras pumpar går på fix frekvens?
Jag vet inte vad önskat delta ska vara men den reglerar inte cirkpumpen. Det är det jag hävdar är ett fel. När jag ber dom bekräfta detta i loggarna väljer de istället att avsluta ärendet och slutar svara. Helt klart världens sämsta kundservice. Grattis Nibe. Det blir aldrig något från dom kan jag säga.Hej AndreasDenna fråga är besvarad och avslutad för vår del.Med vänlig hälsningNIBE service
Har du själv angivet en fast hastighet på cirkpumpen eller har vp själv bestämt cp hastigheten ? Har du usb loggar som visar hastigheten.
Här har vi en skillnad. Min 1245 är inte frekvensstyrd, det är den äldre modellen.
En liknande diskussion pågår i tråden "injustering av värme" gällande F1255.
Ja ,den håller inte det önskade deltat konstant i den egna delta-inställningen. Cirkpumpen går hela tiden med konstant hastihget hos mig 60 %. På autoläget gick den också med samma fasta hastighet.Fick av Nibe Finland en nyare displayversion för test med den gick cirkpumpen med 70 %.
Vad har du angivet som dut när du kör med eget delta- inställning. Har du usb loggar som visar hur vp arbetar ?