0 medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.
Det betyder att om fram är lika som retur går pumpen i onödan, alltså ska man ställa ekonomi så lågt det går utan att diffen blir för stor för att spara några kronor? Eller vad är poängen med full snurr på ekonomi-cp när den ej gör värme?
Jag tänkte nog lite galet men min fråga var ju varför cp ekonomi ska vara så hög? Ser heller ingen poäng med det och har ställt ner den lite (inte stängt av som vissa verkar tro). En annan fråga, när vp gör vv, passar den då på att göra värme och nolla gradminuterna när den är igång?
ja den nollar gm efter vv beredning
Hur är det i "tvärtom"-fallet när den gjort värme klart, startar den då varmvattentillverkning i något läge fast det inte behövs enligt start-temperaturen för vv-tillverkning? Dvs har den någon intelligens som försöker räkna ut om den borde passa på att göra vv för att den borde inse att tempen ändå "väldigt snart" kommer att trigga varmvattentillverkningen? (ärligt talat har jag inte tänkt klart om detta ens är en bra idé , men någon annan kanske redan har funderat på det)