0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Ja jag har trådlösa termostater i varje rum, ska man inte ha det?? Jasså då har jag kanske för hög kurva, men enligt manualen står det faktiskt att jag ska ha den så.Tycker du att jag ska sänka kurvan samt ta bort mina termostater som sitter på fördelaren så att dom har fullt flöde?Men då har man ju ingen nytta av termostaterna som jag har köpt dyrt , eller?Ok Tystnad, jag ska ringa NIBE imorgon så hoppas jag att dom kan skicka ut någon servicekille och hjälpa mig, tror dom heter SINTAB./Stefan
Vad jag kan förstå av detta så är det helt uppåt väggarna, för visst är det väl så att bor man mer norr ut så vill man väl få ut mer värme
................(text).............Max värde på returtemperaturen från värmepumpen kan jag inte hitta någonstans i menyn, var ska jag leta?Mvh Stefan
Vår instruktionsbok måste vara ett fall för tryckfels Nisse.Tittar man på kurvorna i Sverige så minskar kurvan ju längre Norr ut man kommer i vårt avlånga land.Tex i Kiruna så står det: 8 (4)I Malmö står det: 11 (5)Vad jag kan förstå av detta så är det helt uppåt väggarna, för visst är det väl så att bor man mer norr ut så vill man väl få ut mer värme