Hej.
Jag har ett dielemma, vårat hus är ett enochethalvtplans. ca 130 kvm. Överdelen är på ca 25-30 kvm.
Huset har en IVT Nordic Inverter placerad på bottenplan, denna fungerar utmärkt. Men under sommartid så steker solen bra på de svarta betongpannorna och temperaturen närmar sig 45 grader på övervåningen. Då sovrummet samt vår nyfödda lilla krabats rum befinner sig där uppe blir det ohållbart framöver. Förra sommaren testade vi nga veckor emd en extern AC modul (till vilken man måste ha fönster öppna för att göra sig av med varmluften) Detta fungerade inte tillfredställande (bullrigt, ojämn temperatur osv)
Jag har varit i kontakt med IVT ang ytterligaren en innerdel att sätta på övervåningen, men det skulle tydligen inte fungera. Så det jag funderar på är en utav de billigare varianterna av luft/luft pumpar som fins p åmarknaden. Att installera en sådan och mestadels ha den igång under sommarhalvåret då Den nuvarande pumpen värmer hela huset tillfreställande.
Är det någon som har installerat ngn av de mindre billigare modellerna och kan tippsa om ngn vettig maskin, eller alternativt hindra mig från att gå i uppenbara fällor
(Att isolera om är inget alternativ då både brädfodring och pannor är nytt)