0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: hulta skrivet 07 januari 2010, 11:55:10Var det Nibes allihop?Men tycker nog det är skitsvagt att inte mäta upp noggranna utan bara hänvisa till kontakt med Nibe och väntetid två veckor till. Gör han så med alla akutfall??Får väl för f-n felsöka själv lite eller dålig kompetens??Om två veckor har han väl 40akutfall: Alltså nuvarande 20 plus 20 till inom väntetiden.Närmar sig 2025... Har varit tv-tekniker och inte f-n kunde jag hänvisa till kontakt med general agent....Hade blivit ihjälslagen då..... Det sa han inte! Han sa dock att det borde ha varit en kylkille som kollade på pumpen. Vet inte riktigt vad han hade för kompetens, men han kom inte fram till mer än jag gjort. Han hade lugnt kunnat sitta hemma i värmen med tfn i örat och frågat mig om de värdena han skrev ner Hur som så är det inte särskilt imponerande, nu bryr jag mig inte då nibe ändå står för stillestånds kostnaden. Men hade jag fått betala så hade jag varit vansinnig samt att pannan hade vedkonverterats på en kafferast.
Var det Nibes allihop?Men tycker nog det är skitsvagt att inte mäta upp noggranna utan bara hänvisa till kontakt med Nibe och väntetid två veckor till. Gör han så med alla akutfall??Får väl för f-n felsöka själv lite eller dålig kompetens??Om två veckor har han väl 40akutfall: Alltså nuvarande 20 plus 20 till inom väntetiden.Närmar sig 2025... Har varit tv-tekniker och inte f-n kunde jag hänvisa till kontakt med general agent....Hade blivit ihjälslagen då.....
hur går man tillväga om nibe skall betala stilleståndet elen alltså?
Citat från: FRJO skrivet 07 januari 2010, 15:56:27hur går man tillväga om nibe skall betala stilleståndet elen alltså?Du åberopar konsumentköplagen och vänder dig till säljaren i mitt fall rinkaby. Det är enormt viktigt att du kan visa din faktiska utgift för att pumpen har stått, kan ju inte bara säga att jag vill ha 5000 spänn. har bubblat med rinkaby och konsumentvägledaren och jag måste redovisa elräkningarna, därifrån göra en kalkyl över merkostnaden.Jag tänkte visa elräkningen från juli/aug och använda den som HHförbrukning sedan utifrån NIBEs utlovade verkningsgrad vid aktuell temperatur som varit under perioden räkna fram ersättningsbeloppet.Jag kan ju även räkna utifrån effektbehovet i kåken samt min egen statistik.---Det var en av NIBE ditskickad servicepartner som var på besök. De har avtal med massa lokala kylfirmor så det är lite beroende på var man bor vem som kommer.
Milda makter jag håller tummarna stenhårt att du får din pump fixad detta år.....
Citat från: hulta skrivet 08 januari 2010, 09:31:32Milda makter jag håller tummarna stenhårt att du får din pump fixad detta år..... Jadu, Den här kommentaren är lika aktuell fortfarande Det kommer att bli en dyr historia för nibe det här. kylnisse ute 3 eller möjligen 4 gånger. Mina förluster pga att pumpen stått,,, osv... ska bli kul å se slutnotan för det här. jag har en känsla av att det kommer att bli bra mycket mer pengar än vad jag betalt för pumpen.
Där har du en poäng, kostar nog inte mer än 1000 spänn att skicka med DHL till fabriken..Tyvärr så får jag det jobbigt då jag plötsligt inte har nåt flöde i radiatorkretsen... samt att alla elkablar är ingjutna i väggen