0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det gör att när börvärdet på framledningen är tex 54 grader så stoppar VP tills ärvärdet sjunkit. Det gav mig senaste dygnet 5 starter trots att VP egentligen borde gått kontinuerligt vilket den gör vid tex 50 graders framledning. Onödigt TS således.
Jag har flaggat i forumet på ställ stopp temp på max 54 grader när man anv.L/V VP Retur max 52. diff vid retur 50´grader max 4 grader. Diff 45 gr max 8 grader.Bergvärme VP styrs av driftpressostat då blir det vad det blir?.Ev ställ ner den om det förosakar HP stopp.Janne
Jag har ett problem...Max framledningstemp på CTC Ecoheat är ställd vid leverans till 55 grader.När KB in ligger på +1 sänker styren max VP temp till 54 grader, och som i mitt fall med KB in 0, VP maxtemp till 53 grader.Det gör att när börvärdet på framledningen är tex 54 grader så stoppar VP tills ärvärdet sjunkit. Det gav mig senaste dygnet 5 starter trots att VP egentligen borde gått kontinuerligt vilket den gör vid tex 50 graders framledning. Onödigt TS således.Jag har hittat under de kodlåsta menyerna en funktion där jag kan höja VP:ns maxtemp. Höjer jag till 56 grader, så får jag med min KB 0/-2, en maxtemp på 54 grader osv.Min fråga är: Vågar jag höja till 57 grader och då få en maxtemp på 55 grader? Det borde väl rimligtvis inte slita nämnvärt extra på kompressorn att jobba 0/55 istället för 0/53. Har andra VP samma fenomen, eller sänks inte maxvärdet på dem?Vad tror ni?
Jag skulle ha köpt en HT+... Nä, jag fryser väl inte ihjäl med en framledning på 51 grader, men det retar mig!
Nä, jag fryser väl inte ihjäl med en framledning på 51 grader, men det retar mig
Ingående 0, utgående -2. Har jag något att tjäna på att sänka hastigheten på c-pumpen, eller sjunker ingående ytterligare då?
Jag höjde hastigheten på radiatorpumpen till läge tre för att få jämnare temp på radiatorerna
har doch ingen koll på delta T.