0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hejprova med att flytta givaren som sitter i röret. tryck in den i botten om den inte gör de.
Citat från: kullabacken skrivet 24 mars 2009, 11:53:59hejprova med att flytta givaren som sitter i röret. tryck in den i botten om den inte gör de.Kollade temp givaren den var tryckt allt i botten med isolering utanpå.Mätte hur temperaturfallet var. Grader Tid47 - 46 15 sek46 - 45 15 sek45 - 44 20 sek44 - 43 5 min[/quoteok så fort bör inte tempen sjunka. du kanske kan prova att flytta givaren till en annanplasering i röret. eller byta givaren med den som sitter i övre delen av tanken.
Det är inte så att den råkar frosta av när du kollat den?//Ronnie
Citat från: erp skrivet 24 mars 2009, 15:32:22Det är inte så att den råkar frosta av när du kollat den?//Ronnieeco heat frostar inte av.
vad har du CP på för hastighet, ? deltaT på radiatorerna?
Citat från: kullabacken skrivet 24 mars 2009, 13:26:15vad har du CP på för hastighet, ? deltaT på radiatorerna?Hastighet 2Temperatur på golvvärme 28 grader. Utetemp -3Gångtid senaste dygnet 6h 55 min Starter 52 stHar testat med andra inställningar för att få ned starterna tii hälften men temperaturfallet under första minuten efter pumpen stannat är detsamma...
Jag tycker det låter som maskinen både styr och reglerar på VB-ut när kompressorn producerar värme stiger tempen på utloppet fort och maskinen stannar...för att sjunka lika fort när kompressorn stannar..troligen sitter givaren på fel rör...alt felkoppladmvh.ACE
Om man har ett lågtemperatursystem eller ett högtemperatursystem spelar ingen roll när det gäller hur mycket värme som går ut till radiatorer eller slingor. Det är husets värmebehov som avgör det.Huset kräver samma värmemängd vid en viss temperatur oberoende av vilket värmesystem man har.//Ronnie