0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Gano! Kan bara instämma med dig här att vädrets makter verkligen har gynnat energiförbrukningen. Thumbsup Själv hade jag förbrukat totalt 280 kwh för de första 15 dygnen på april "utan solfångare till varmvattnet" Så du är inte helt lätt att hänga med i energisvängarna alltså. Fn vet om det inte snart börjar bli dags för mig att investera i en ny beredare med solslinga och solfångare iaf, för jag har väntat ganska länge nu på att min gamla Nibe Compact från 1975 skulle lägga av men den bara fortsätter att gå som en klocka. Mvh Raffen.
Tja Raffen!Min kompis har en ny Nibe 300. Han har ingen mätare på den men säger att det står i papprerna att den skall dra ca 20kWh/dygn. Kan det verkligen stämma?/Magnus
Hej RaffenDu ligger ju inte långt efter måste jag säga. Inte helt enkelt att hålla ner förbrukningen med en familj på 4 personer. Det är hushållselen som är svår att hålla i styr. Du tjyveldar väl inte nu ? Sista dygnet gick det totalt 10 kWh. Normalt för påsklov och 3 pers hemma. MVH/Gano