0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tror inte det finns så mycket mer att trimma.
Sedan tittade jag nu på pannan och då har tillskottet gått inatt med 40 minuter.Det borde väl inte vara nödvändigt?Hur kan jag komma förbi detta?/
Citat från: CLeijon skrivet 16 mars 2009, 17:36:35Sedan tittade jag nu på pannan och då har tillskottet gått inatt med 40 minuter.Det borde väl inte vara nödvändigt?Hur kan jag komma förbi detta?/Det är med största sannorlikhet en legionellakörning för varmvattnet, detta sker med elpatronen, och är från fabrik inställt på 1 gång/14e dag.(om du inte haft svinkallt inatt alltså)
Hmm, det har ju inte vart kallt heller. (bor på andra sidan vättern)Konstigt, sätt pumpen i vår/höst -läget, då går aldrig elpatronen in och stöttar.Det går även att fördröja tillslag av tillskott, kolla bruksen.
På en 1235 kan man sätta Startvärde tillsats (9.1.1) på minimum -500 (vilket du bör göra). Men då är det dumt att ha ett lägre (större minustal) på Startvärde kompressor än -100 eftersom man bör ha minst en faktor 5 emellan dessa värden för att undvika onödigt tillskott.Alternativet är att köra VP:n på höst/vår-läge som nic2 skriver, då kan du ha ett lägre värde på Startvärde kompressor om du vill, men 18 starter/dygn är annars helt OK.