0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag mätte på min 6kw i sent i höstas, men kom inte ihåg utetemp, men hade då runt 57gr på låg fläkt.Har de repat din pump? Tycker de flesta av dessa pumpar går sönder av den äldre modellen, vår blir utbytt nästa vecka mot den nya modellen./A.
Citat från: Apan skrivet 26 februari 2009, 11:19:17Jag mätte på min 6kw i sent i höstas, men kom inte ihåg utetemp, men hade då runt 57gr på låg fläkt.Har de repat din pump? Tycker de flesta av dessa pumpar går sönder av den äldre modellen, vår blir utbytt nästa vecka mot den nya modellen./A.Hua!57 grader?! De va skillnad de! Då är det garanterat inte som de ska med min. Minns du utetempen när du testade?Någon som vet om överfyllning av R410a kan medföra dålig utblåstemp?
Har skrivit om detta redan. Rätt mängd kan avläsas med mätare som kylkillar har. Man tömmer alltså inte systemet för att trimma in det!!!!! Läs min beskrivning enligt sökorden ovan.ElV
Din diff låter inte helt fel med din temp och kapacitet.Rätt gasmängd ger så klart bäst värden.Sök på trimma din vp eller orden superheat/supercool.Har skrivit om detta redan. Rätt mängd kan avläsas med mätare som kylkillar har. Man tömmer alltså inte systemet för att trimma in det!!!!! Läs min beskrivning enligt sökorden ovan.Normalt kan du räkna med 20 till 25 difff mellan inne och utblås på max, där är din lite låg.Tyvärr är dina 3,9 kw vid +7, så frågan är vad du kan trimma fram?Försök kolla vid +7 med 20+ inne. Där borde du ha varmare utblås.ElV
Vid -7 har jag 45gr på låg fläkt.
Har du fått din pump utbytt? Eller har den fungerat som den skall?/A.