0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag vet ej om rt 10 passar ihop med vvm 30, men jag gissar att Du o Nibes tekniker har talat om den saken.
Fabrikatet på rt 10 är Honeywell.På min rt 10 syns ej själva modellnr.
Ok, tackar. Nu till en kanske dum fråga. Vad är det för skillnad på rumstermostat och rumsgivare?
Citat från: rocas skrivet 18 februari 2009, 16:27:38Fabrikatet på rt 10 är Honeywell.På min rt 10 syns ej själva modellnr.starkström eller tvåledare på din termostat?..... Honeywell T6360 vill ha 230v
Citat från: jebe skrivet 20 februari 2009, 20:58:15Citat från: rocas skrivet 18 februari 2009, 16:27:38Fabrikatet på rt 10 är Honeywell.På min rt 10 syns ej själva modellnr.starkström eller tvåledare på din termostat?..... Honeywell T6360 vill ha 230vVad vill vvm300 ha?
Honyvell T6360 finns i tre modeller A, B och C. Jag tror det är modell A som Nibe levererar.Den har en växlande kontakt som är specad för 240V 10A och i kopplingsschemat visas var fas L och nolla N skall anslutas om man vill använda den för att kontrollera t.ex. ett värmeelement.http://www.honeywell.com.pl/pdf/automatyka_domow/termostaty/Här använder man ansl 1 o 3 eller 1 o 4 i termostaten och plint X1, 3 o 4 i VVM300.När det gäller att styra reglercentralen i VVM300 så är det klenspänning man använder och termostaten arbetar som en strömställare till eller från. Det räcker med vanlig telesignalkabel typ EKKX, EKUA eller likvärdig.Det behövs således ingen 230V matning för att få den reglerfunktion som VVM300 behöver. Jag är osäker om det skall vara slutande eller brytande funktion vid stigande rumstemperatur. Någon som kanske kan klargöra detta. Annars är det bara att växla mellan anslutning 1 o 4 eller 1 o 3.edit: typ B, C T6360 B är en modell med accelerationselement som som inte används i detta fall, (ger mindre tempsvängningar) och modell C som har en brytare extra. Signallampan i termostaten får inte heller någon funktion i denna applikation.//Peter