Hej har idag en "modern" vedpanna , kopplad till 2x500l tankar via laddomat .I ena tanken sitter det vvb och elpatroner , 3 och 6 kw
Kompletterade detta med en 55l vvb efter vvb:n i acctanken för 5 år sen . Funkar mkt bra sen dess då man ej blir beroende av 65 grader i tankarna för att ha vv . Har även motorshunt .Köpte och installerade 2 l/l pumpar i höstas , nöjd med dom . Men det är svårt att få jämn värme i alla delar av huset som är litet , med många små rum , källare , inredd vind . Dvs. utan att köra elpatron .
Är därför ute efter en l/v pump att koppla in på acc , då den får ersätta funktionen av elpatron (3-kw , 6kw har aldrig varit i drift)
Vill då tro att jag behöver en pump som ger 45 grader i tanken , varmare stigartemp har aldrig behövts . VV har jag ju ändå .
Därför så behövs inga finesser som styrning till vvb /värme ,shunt såvitt jag kan se .Min förhoppning är att det finns nån enkel , billig pump som helt enkelt värmer bef. acc-tank . Rätta mig gärna om jag har fel , har haft fel förr .
mvh. Erik