0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Heat! Ja under förutsättning att du har en certifierad kyltekniker som driftsätter den och verifierar detta ja. Mvh Raffen.
Hej Heat! Ja givetsvis är det på det sättet, och tro nu bara inte att jag är en sådan hemsk motståndare till det här med självmontering av luftvärmepumpar. Utan jag ponerar mest i hur utvecklingen kommer att gestalta sig framledes sett till de nya bestämmelser i kylmedelskungörelsen och de miljölagar som kommer in i dessa ärenden, och där det faktiskt även verkar att bli helt förbjudet för privatpersoner att även installera pumpar med s.k quick connector-kopplingar. Med ledning av detta faktum så drar jag då slutsatsen att det även kommer att bli förbjudet att sälja dessa pumpar utan att det samtidigt sker genom/via en accrediterad/certifierad verksamhet/person. Mvh Raffen.
kylmedelskungörelsen
Hej Heat! Jag håller med dig att det måste till enhetliga bestämmelser inom hela EU,
Ur pålitlighetssynpunkt ska man nog inte heller dra alla sorters snabbkopplingar över en kam, det förekommer tydligen flera olika typer.