0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Prova köra den på kyla, och låt den gå ett tag, annars är det värmepistol som gäller..
Hej!En gång är ingen gång! Maskinen har missat en avfrostning som borde ha skett och därför byggt på för mycket is. Denna is kan sedan påverka givare i utomhusdelen som då blir satta ur spel. Detta kan hända alla maskiner någon gång utan att något fel går att upptäcka, händer isåfall oftast vid temperaturer runt nollan. I ditt fall så är det bara att göra maskinen isfri och starta upp den igen. Först om felet återkommer gång på gång så behöver det åtgärdas annars är det bara att köra på. Jag tolkar det som att det var första gången som det hände din maskin?Mvh Perik
Sverigepumpen är inte känd för att frysa igen, det är i vart fall inte min uppfattning.Det kan ju alltid vara nåt fel?Jag vet inte säkert om de kör med värmekabel eller ej, vet att de en tid körde utan, men tror att de rätt snabbt gick tillbaka till att använda kabel - rätt mig någon om jag har fel.
Citat från: Apan skrivet 12 januari 2009, 13:19:44Prova köra den på kyla, och låt den gå ett tag, annars är det värmepistol som gäller..Förlåt en idiot på området, men hur kan det avhjälpa (om du orkar förklara, alltså)?Jag blir så frustrerad av teknik jag inte begriper mig på, känner mig helt utlämnad till nåt slags "övernaturligt väsen"!Var kan man lära sig hur en sån där värmepumpsmanick funkar? Helt grundläggande.Jag tror inte jag är dum i huvudet (bara väldigt ovan) så jag borde kunna greppa det i stora drag. b00kTrampendal
De brukar synas, en kabel som ligger under förångaren i utedelen, på plåten. Lys in med en ficklampa så att du ser ordentligt.Även om den finns där kan den vara defekt, så man kan behöva få den kontrollerad.