0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
JR vart i vårt avlånga land bor du?
Citat från: jr skrivet 14 mars 2005, 21:44:49Väldigt enkel installation som i princip kan göras själv. Det är bara el och vatten man behöver bekymra sig om. Prisbilden som har figurerat i forumet verkar vara hyfst rätt, min installation gick på 93' med pumpkit, rörprylar (koppar är dyrt ) , installatör och betongborrning i vägg.Varmvattnet verkar räcka utan problem och vi är ändå en familj på 5 pers.Den lista på COP / effekbehov för kompressorn som har visat i forumet skulle jag vilja veta var den finns. Den finns nämligen inte i de manualer som följer med pumpen.Mina 2 cent för den ev är intresserad./JRHar du installerat den själv?Då borde hu ha fått denna installationsmanual, kolla sista sidan.http://www.kcc.se/filarkiv/Installationsanvisning_SHP-C45DEN.pdf
Väldigt enkel installation som i princip kan göras själv. Det är bara el och vatten man behöver bekymra sig om. Prisbilden som har figurerat i forumet verkar vara hyfst rätt, min installation gick på 93' med pumpkit, rörprylar (koppar är dyrt ) , installatör och betongborrning i vägg.Varmvattnet verkar räcka utan problem och vi är ändå en familj på 5 pers.Den lista på COP / effekbehov för kompressorn som har visat i forumet skulle jag vilja veta var den finns. Den finns nämligen inte i de manualer som följer med pumpen.Mina 2 cent för den ev är intresserad./JR
Till JRJag är nyfiken på den här pumpen. Vad kör du på för temperaturer i övre respektive nedre delen av pannan?