0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Torpare! Men varför inte över entrédörren direkt isf, och som då blåser rakt in mot kpr och allrum. Kommer även in värme till VR med den placeringen. Eller hur mkt plats i cm har du ovanför dörrkarmen och upp till taket ovanför entrédörren?? Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 10 januari 2009, 18:16:55Hej Torpare! Men varför inte över entrédörren direkt isf, och som då blåser rakt in mot kpr och allrum. Kommer även in värme till VR med den placeringen. Eller hur mkt plats i cm har du ovanför dörrkarmen och upp till taket ovanför entrédörren?? Mvh Raffen.Hej Raffen,Det finns inte mycket plats ovanför dörren.Mvh Torpare
Vad sägs om en placering vid väggen i hallen till vänster om altandörren? (mittemot entrédörren) Då blåser det in i vardagsrummet där vi är mest.
Citat från: Torpare skrivet 10 januari 2009, 17:04:30Vad sägs om en placering vid väggen i hallen till vänster om altandörren? (mittemot entrédörren) Då blåser det in i vardagsrummet där vi är mest.Hej Torpare! Om jag nu förstår dig rätt så menar du en placering av pumpinnerdelen på köksväggen innanför altandörren, och som då blåser rakt mot allrum och arbetsrum eller?? Mvh Raffen.
Hej Torpare! Javisst det går också bra med en placering ifrån det hållet givetsvis. Mitsubishi FD25VABH lär vara en rejält kraftfull och bra pump såvitt jag känner till, enda lilla nackdelen kanske som jag tycker är att den har en relativt hög minsta värmeavgivande effekt på ca 1500 watt, vilket väl kan innebära en hel del off-lägen när värmebehovet är litet spec på vår och höst. http://www.roslagensbygg.se/pdf/MSZ-FD25VABH.pdfMvh Raffen.