0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Raffen skrivet 10 januari 2009, 18:58:54Hej Torpare! Javisst det går också bra med en placering ifrån det hållet givetsvis. Mitsubishi FD25VABH lär vara en rejält kraftfull och bra pump såvitt jag känner till, enda lilla nackdelen kanske som jag tycker är att den har en relativt hög minsta värmeavgivande effekt på ca 1500 watt, vilket väl kan innebära en hel del off-lägen när värmebehovet är litet spec på vår och höst. http://www.roslagensbygg.se/pdf/MSZ-FD25VABH.pdfMvh Raffen.Vad bör minsta värmeavgivande effekt ligga på? Några förslag på pumpar?Mvh Torpare Vilka alternativa modeller föredrar du/ni?Finns det några fler som har synpunkter?Mvh Torpare
Hej Torpare! Javisst det går också bra med en placering ifrån det hållet givetsvis. Mitsubishi FD25VABH lär vara en rejält kraftfull och bra pump såvitt jag känner till, enda lilla nackdelen kanske som jag tycker är att den har en relativt hög minsta värmeavgivande effekt på ca 1500 watt, vilket väl kan innebära en hel del off-lägen när värmebehovet är litet spec på vår och höst. http://www.roslagensbygg.se/pdf/MSZ-FD25VABH.pdfMvh Raffen.
Citat från: Torpare skrivet 10 januari 2009, 19:14:19Citat från: Raffen skrivet 10 januari 2009, 18:58:54Hej Torpare! Javisst det går också bra med en placering ifrån det hållet givetsvis. Mitsubishi FD25VABH lär vara en rejält kraftfull och bra pump såvitt jag känner till, enda lilla nackdelen kanske som jag tycker är att den har en relativt hög minsta värmeavgivande effekt på ca 1500 watt, vilket väl kan innebära en hel del off-lägen när värmebehovet är litet spec på vår och höst. http://www.roslagensbygg.se/pdf/MSZ-FD25VABH.pdfMvh Raffen.Vad bör minsta värmeavgivande effekt ligga på? Några förslag på pumpar?Mvh Torpare Vilka alternativa modeller föredrar du/ni?Finns det några fler som har synpunkter?Mvh Torpare
Electrolux inverter monterad o klar 15 lakan.El Giganten har nå´n egen pump monterad o klar 11 lakan.Pansonic har nyss kommit med en golvmodell.................du har ju kalla golv.
Hej Torpare! Ja till Panasonics pumpar finns det ju en rejäl efterfrågan på reservdelar. Skall du ha 5 års garanti (vilket jag absolut tycker) och en rejäl pump till hyfsat pris så röstar jag definitivt på Nocrian i det här fallet, om du nu skall ha en pump omg nu i vinter alltså. Annars är jag helt övertygad om att det kommer en hel del bra erbjudanden till våren/försommaren på pumpar av olika fabrikat, inkl Nocrian. Mvh Raffen.
Hej Torpare! Ja du tänkte på Polarpumpen?? Med de är väl helt ok så som jag har förstått, och om pumpen installeras av en accrediterad/certifierad firma/personal så gäller väl den 5-åriga garantin såvitt jag också kan förstå, och då är väl allt helt Ok, eller hur?? Mvh Raffen.
Hej Torpare! Kan inte öppna filen du. Mvh Raffen.
Hej Torpare! Var det något spec som du tänkte på när det gällde skaderapporten??Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 15 januari 2009, 23:34:02Hej Torpare! Var det något spec som du tänkte på när det gällde skaderapporten??Mvh Raffen.Nej, hittade den bara på en site och tänkte att det kan ju vara intressant.Mvh Torpare