0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
har du helt blockerat dom, den nedre är väl alltid blockerad när vp är tillkopplad, den går väl in först när vp inte klarar mer (-20).jag har satt den övre elpatronen så att den går in när det sjunker under +50 , men du menar att du helt blockerat den också.klarar du varmvattnet och värmen då?Hur länge håller du 70 grader när du kör de?legionellakörningen har du hittat nån info om det i manualerna?
Det man kan undra över är om man kör pumpen för hårt när man blockerat patronen, den ska ju hålla ett tag, vet ej hur lång livslängden är på dom?jag har dragit ner till 48 på den övre nu, skulle ju kunna dra ner till 40 som är det lägsta.Kan ju vara bra om pumpen skulle lägga av och man inte är hemma och -25 ute, så den inte fryser sönder.Nåt jag saknar är nån yttre indikering av larm, om man inte kollar den och den har stannat är det ju inget vidare.Beträffande legionellakörning så tror jag som "preset" då den har en kamrörsslinga på ca 3 liter så är vattnet alltid färskt.Väntar på att få kondensvattentråg KVT10 som jag beställt hittade en firma i Kramfors som tog 369kr istället för Nibes pris 3200kr
http://www.bynor.se//Peter