0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Skulle det kunna bli sådär om ett rör ligger i veck någonstans?Alltså att de mer eller mindre bytt utedelar i onödan...
Jahaja...Såg att jag inte hade uppdaterat denna tråd med de senaste händelserna.Det slutade med att Elajo bytte ut hela skiten mot nya prylar.Dom slet ner allt, inkl kablage, rör, inomhusdel samt utomhusdel.Var med och packade upp allting och det såg iallafall ut som om det var helt nya prylar ur kartong. Detta var i maj och det var för varmt för att uttala sig huruvida det var okej eller ej, men bandet på "lamellpaketet" såg iallafall ut att vara borta.Återkommer med lite mer status nu i höst när det börjar bli kallare, men jag förväntar mig att problemet nu är löst en gång för alla.\Örjan.
Citat från: PlutoOrjan skrivet 21 september 2009, 12:46:09Jahaja...Såg att jag inte hade uppdaterat denna tråd med de senaste händelserna.Det slutade med att Elajo bytte ut hela skiten mot nya prylar.Dom slet ner allt, inkl kablage, rör, inomhusdel samt utomhusdel.Var med och packade upp allting och det såg iallafall ut som om det var helt nya prylar ur kartong. Detta var i maj och det var för varmt för att uttala sig huruvida det var okej eller ej, men bandet på "lamellpaketet" såg iallafall ut att vara borta.Återkommer med lite mer status nu i höst när det börjar bli kallare, men jag förväntar mig att problemet nu är löst en gång för alla.\Örjan.Det får vi hoppas !Du, vilken temperatur råder vid bilderna ovan ? Jag har ett intressant fenomen när jag startar min "nya" pump så får jag ett frostband på utedelen ungefär 5 cm brett. DEtta sker vid +15C.. ! Om jag ställer den i power läget så försvinner bandet efter någon minut.. Vet inte varför det blir så, men det kom med den nya utedelen..
Hur går med med värmepumpen nu när kylan närmar sig?Har följd tråden och är nyfiken...