0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Mike & Raptus! Ja jag kan bara hålla med Er. Har också testat Hi-Power-funktionen under några timmar när jag hade som kallast (minus 11-12 ºC), och då lägger ju pumpen in överdrivarväxeln och drar på ordentligt alltså, så jag gick ur den funktionen igen. Men visst är det skönt att veta att det finns ett antal extra remmar att lägga på om det verkligen skulle behövas. En av fördelarna med Toshiba (bland många andra givetsvis) är att just Hi Power-funktionen ligger kvar när man har tryckt på knappen ända tills det man trycker ur funktionen igen med samma knapp, detta medans de flesta andra pumpar såvitt jag känner till så fungerar HI Power i en inprogrammerad tid på ca 15-20 minuter innan den med automatik faller ur igen. Ytterligare ett bevis på att man med en Toshiba så är man herre över sin egen pump, och det lär de väl som pumpfabrikat vara rätt ensamma om på marknaden såvitt jag känner till. Mvh Raffen.
Ytterligare ett bevis på att man med en Toshiba så är man herre över sin egen pumpMvh Raffen.
Har -23 grader ute nu och har Monstret inställd på eco läget vilket medför reducerad kompressoreffekt...... har pumpen inställd på 20 grader och den spinner lugnt och fint trots -23 grader ute //Krister
Citat från: Northkingen skrivet 03 januari 2009, 20:42:41Har -23 grader ute nu och har Monstret inställd på eco läget vilket medför reducerad kompressoreffekt...... har pumpen inställd på 20 grader och den spinner lugnt och fint trots -23 grader ute //Krister ja ja men du bor nästan granne med dr-chun-lan och han elder ved för hela byn har jag hört spill-värme heter det som nocrian drar i sig kjell
Citat från: Raffen skrivet 03 januari 2009, 19:08:47Ytterligare ett bevis på att man med en Toshiba så är man herre över sin egen pumpMvh Raffen. Men gud vad det måste kännas bra, att vara herre över sin värmepump.Det ger det hela en helt ny dimension.
Citat från: nic2 skrivet 03 januari 2009, 20:50:02Citat från: Raffen skrivet 03 januari 2009, 19:08:47Ytterligare ett bevis på att man med en Toshiba så är man herre över sin egen pumpMvh Raffen. Men gud vad det måste kännas bra, att vara herre över sin värmepump.Det ger det hela en helt ny dimension.Hej Nic2! Javisst känns det riktigt bra "att kunna vara herre herre över sin värmepump" och själv kunna bestämma helt både över inställningar och därmed också pumpens funktion, och detta då utan att behöva bli styrd och beroende av en massa löjliga inprogrammerade parametrar som pumparna vanligtvis har och som begränsar dem ganska rejält i sina resp funktioner. Så jag håller med dig här, detta ger precis som du säger en helt annan dimension på det här med luftvärmepump. Mvh Raffen.
Begrenser strømforbruket også Raptus
Citat från: raptus skrivet 04 januari 2009, 15:41:49Begrenser strømforbruket også Raptushehe synd bara om man då ska öka strömförbrukningen genom att stötta med tex elradiatorer....... //Krister