Menu ≡
Startsida
Forum
NYA
OLÄSTA
ALLA
Webshop
Köpa värmepump?
Sök
Medlemmar
►
Medlemmar
◄
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga-in
Vanliga frågor
Registrera
Hjälp
Kontakt
Startsida
Forum
NYA
OLÄSTA
ALLA
Webshop
Köpa värmepump?
Sök
Medlemmar
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga-in
Vanliga frågor
Registrera
Hjälp
Kontakt
Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar
»
VärmepumpsForum Allmänt
»
Värmepumpar och installationsfrågor.
»
Värmepumpar - Luft/luft
»
Märkesspecifikt luft/luft
»
Toshiba
(Moderatorer:
Bertil
,
Bosse-värmepumpsdo
) »
Ämne:
Hi-power
Svara
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå ned
Författare
Ämne: Hi-power (läst 2434 gånger)
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
raptus
Dignitär inom värmepump
Antal inlägg: 1019
Karma +0/-5
Daikin Synergi 40 ( Caldo XR 40)
raptus
Hi-power
«
skrivet:
28 december 2008, 09:33:23 »
Citera
Har kjørt min RAS13 på Hi-power siste 4 døgn og er positivt overrasket over hva den da orker . Ser heller ikke ut som den drar særlig mer strøm . Forskjellen på normal drift og Hi-power ser ut som stort sett er at pumpa virkelig guffer på de siste minuttene før avfrosting , og at avfrostingen virker som går raskere . Trolig på grunn av mer energi-tilførsel under og rett før avfrosting . Slik sett har jeg inntrykk av at det er bare da det er merforbruk av strøm , og utgjør således veldig lite da det er en liten del av driftstida dette foregår . Fler som har samme erfaringen antakelig ? Så heretter er det Hi-power som gjelder når det nærmer seg -10 . Blir faktisk mindre temperaturfall under avfrostingen da. Naboen sin Mitsubishi Heavy går automatisk ut av Hi-power etter 6-7 minutter . Så slik sett så er Toshiba ett hakk bedre der også i tillegg til at manuelt valgt viftehastighet står der jeg faktisk setter den. Ingen tvil om at en manuelt riktig innstilt varmepumpe fungerer bedre enn den som er prisgitt automatikk.
Raptus
Loggat
Daikin Synergi 40 som erstattet Mitsubishi Electric FD35 VABH som tidligere erstattet Toshiba RAS B 13 GKVP-E .
vfr
Nybörjare
Antal inlägg: 2
Karma +0/-0
vfr
SV: Hi-power
«
Svar #1 skrivet:
28 december 2008, 10:41:08 »
Citera
Hei Raptus.
Jeg har en ras 10 skvp-e når jeg bruker Hi power øker strømforbruket ganske mye.det er ikke ofte jeg har hatt behov for det.
varmepumpa vart montert i høst og jeg er overrasket over det lave forbruket i snitt har det blitt ca 500 w i timen
Loggat
raptus
Dignitär inom värmepump
Antal inlägg: 1019
Karma +0/-5
Daikin Synergi 40 ( Caldo XR 40)
raptus
SV: Hi-power
«
Svar #2 skrivet:
29 december 2008, 09:19:15 »
Citera
Hei vfr . Jeg bruker Hi-power når pumpa ikke klarer å holde varmen ved normalmodus men for å klemme ut litt ekstra når jeg må , og det er ordentlig kaldt. Det er klart å kjøre Hi-power ved mildvær drar ekstra . Men prøv når det er kaldt og i grenseland til at pumpa klarer jobben alene . Merk deg effektforbruket da , så vil du nok erfare samme som meg .Hva slags pumpe jeg har står i margen til venstre . Uansett Hi-power eller å sette på annen tileggsvarme så er valget enkelt .
Raptus
Loggat
Daikin Synergi 40 som erstattet Mitsubishi Electric FD35 VABH som tidligere erstattet Toshiba RAS B 13 GKVP-E .
Svara
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå upp
Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar
»
VärmepumpsForum Allmänt
»
Värmepumpar och installationsfrågor.
»
Värmepumpar - Luft/luft
»
Märkesspecifikt luft/luft
»
Toshiba
(Moderatorer:
Bertil
,
Bosse-värmepumpsdo
) »
Ämne:
Hi-power
Annonser
Right Block
Online just nu!
gäster: 765
dolda: 0
användare: 10
Användare online
:
Mattias kjellsson
Millan67
purjo__
danne824
svenske kocken
ClasseClas
Josth
25fOCUS
Larsa H
Ewald
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies.
OK
Mer info