0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej har en sanyo 126 som jag monterat själv , är nyfiken , vad gorde montören ?
sanyo 123 ehn & sanyo 126 har nästan identisk ytterdel.....däremot har sanyo 126 högre fläktkapacitet än sanyo 123 & därmed lägre utblåstemp men den ger fortfarande samma energi ur ytterdel.......sammanfattat lägre fläkt högre utblås......högre utblås lägre temp......men ändå samma energi....
Så du menar att de som påstår det, vilket det är ganska många som gör ljuger i forumet?, det är ju inte så seriöst att göra det tycker jag.Efter att montören varit här igår så har det fungerat bra här, idag har vi -7 ºC och jag har 21 ºC inne i huset utan komplettering av andra värmekällor, så jag måste ha ett utav de där otroligt välisolerade husen du pratade om.Ge er till känna nu folk och berätta hur era pumpar fungerar i era hus kring -10 ºC, för detta blir jag då inte klok på. Det verkar som att Nisse och Zelda är jättekunniga i området, men samtidigt visar det sig att jag iaf kan värma hela huset vid -7 ºC vilket inte skulle vara möjligt enligt er.Som ni förstår så är min nybörjarhjärna väldigt förvirrad just nu