0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
en fototransistor har det.
ja detta med logger 2020, va ju bra men farligt.jag blir nog sjuk snart, att ha full koll på el förbrukningen, att se hur mycket allt drar.vi har haft 2st datorer på 24/7 tidigare, dom åkte av nu,använder bara bärbaradatorn nu. tv och onödiga lampor släcks också.vi får se vad detta slutar kanske en lägre el förbrukning Thumbsup
Citat från: kullabacken skrivet 22 februari 2009, 09:57:48ja detta med logger 2020, va ju bra men farligt.jag blir nog sjuk snart, att ha full koll på el förbrukningen, att se hur mycket allt drar.vi har haft 2st datorer på 24/7 tidigare, dom åkte av nu,använder bara bärbaradatorn nu. tv och onödiga lampor släcks också.vi får se vad detta slutar kanske en lägre el förbrukning ThumbsupHar du använt elogger webbfunktion för att få upp bilderna som du visar på din sida?Fasiken va sugen man är att få hem den nu
Citat från: MGKea skrivet 22 februari 2009, 18:57:10en fototransistor har det.Vilken ? vg ge mig typbeteckningen .
Det må vara hur som helst med anoder och katoder, men problemet är löst: Det var en kombination av en kallödning och en dåligt inriktad sensor....