om nu någon fortfarande läser denna tråden...

Jag har kopplat ihop hela systemet och fått det att gå. Det fungerar väldigt bra dessutom..
VP:n är kopplad till acktanken och jag har utnyttjat den inbyggda VV-beredningen till att växla två växelventiler så att jag kör på övre delen av tanken när varmvatten skall tillverkas och sen på nedre delen av tanken när värme skall tillverkas. I princip går då värmen direkt från pumpen till värmeslingan och radiatorerna.
Soldatorn styr hela systemet och stänger av pumpen om värmen i toppen på tanken skulle överstiga ett förutbestämt gradantal... Jag har ställt in 50 grader... Sen har jag ställt in så att på dagen kan värmen i tanken gå ner till ännu lägre grader. Detta för att man ändå inte är hemma. Har inte provat och finjusterat gradinställningarna ordentligt, men det verkar ok än så länge iaf. Eventuellt måste jag höja max gradtal till 55 eller så flytta givaren lite ner på tanken.
När soldatorn stänger av pumpen så stänger ytterligare en växelventil flödet från VP:n in till tanken och vattnet cirkulerar bara tillbaka till pumpen och på så sätt skyddar jag vp:n från för varmt vatten.
Jag ska även fixa till så att jag kan detaljstyra växelventilerna. I vinter ska systemet få bekänna färg. Det ska bli intressant!!
MVH
/Ove