0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Tomassan,- förstår att du är rejält besviken med detta köp/installation.Har du möjlighet att lägga in en planritning (med innerdelens placering inritad) så är det lättare att bilda sig en uppfattning om i första hand placeringen...HälsningarMicra
Svår placering...
HejVad har du för temp på luften vid utblåset på innerdelen med full fart på fläktenoch max börvärde på tempen? /Klasse
fattar inget av alla data... inan jag kommer på ... måste jag fråga om du jojkar i källaren ?
Citat från: Intruder@1400 skrivet 24 november 2008, 16:48:55HejVad har du för temp på luften vid utblåset på innerdelen med full fart på fläktenoch max börvärde på tempen? /KlasseTjo!!Kollade nu när jag kom hem, -1 utetemp, det går att sätta upp pumpen till +30, då fick jag ut mellan +39 och +40 grader vid utblåset./Tomas
Enligt min erfarenhet gäller det att få luften att cirkulera.Från det rum man har innerdelen så har man öppet från rum till rum i en cirkel(antingen öppen planlösning/öppna dörrar eller ventiler),och en värmeförflyttare i väggen mellan sista rummet i cirkelgången,till det rum som man har innerdelen i.Annars verkar det som att ett livigt hem (barn som springer runt) sprider luften och värmen.