0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
det enda jag kan komma på att göra är att istallera frånluftsfläktar i take i bägge sovrummen längst bort och på så vis dra bort luft dit och hjälpa pumpen, och givetvis ha en styrning på domså dom inte drar ut för mycket luft.annars har ju huset självdrag som jag fimpat, inga tilluftsventiler på övervåningen bara i källaren.sedan tycker man ju inte att man ska behöva 2 pumpar på denna ytan på övervåningen.det ska ju dit en pump i gillestugan med men den hjälper ju inte på ovanvåningen, för det har jag ju redan testat.
Citat från: Fredrikakesson skrivet 24 november 2008, 12:52:35Ingen frånluft på rum som inte är kök eller toalett!!!Håll dörrar öppna mellan hall och rum!
Citat från: Fredrikakesson skrivet 24 november 2008, 12:52:35Ingen frånluft på rum som inte är kök eller toalett!!!
Citat från: MGKea skrivet 24 november 2008, 13:03:37Citat från: Fredrikakesson skrivet 24 november 2008, 12:52:35Ingen frånluft på rum som inte är kök eller toalett!!!Håll dörrar öppna mellan hall och rum!Hej MGKea! Jaså inte det, och varför inte det då?? Mvh Raffen.