0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag hade velat kunna ställa in min CE65 så här (exempel):Börvärde temp: 21.5 graderBlockad elpatron VV 21.25 graderBlockad elpatron CirkV 21.0 grader (finns idag via nattsänkning)Elpatron effekt: 3kW (val mellan 3, 6 och 9) (finns ej, det som finns är att det går att blocka dem var för sig men vp.n väljer slumpvis en av tre när den kör igång så det fungerar mkt dåligt)Min retur: 27 grader (finns visst på en nyare mjukvara?)Max retur: 40 grader (finns idag)Då tror jag man skulle få vp.n och gå mkt bättre med mindre eltillskott och bra jämn inomhustemp.Kan man få källkoden och uppdatera mjukvaran själv?
Jag hade velat kunna ställa in min CE65 så här (exempel):Elpatron effekt: 3kW (val mellan 3, 6 och 9) (finns ej, det som finns är att det går att blocka dem var för sig men vp.n väljer slumpvis en av tre när den kör igång så det fungerar mkt dåligt)
douglas72: det är det dumma. Det går bara att sätta dem till noll med start på just 1:an, när man satt 1:an till noll kan man sätta 2.an till noll etc. Det göra man om man skall bara ha 3kw igång får sätta 1:an o 2:an till 0kW.Generellt kan jag säga att pumpen går (vad jag upplevt) ganska dåligt när man är inne o pillar på dessa siffror. Det som funkat för mig är att ha alla på 3000 hela tiden o sedan blocka i andra menyn.kave: Hmm, det är nog mjukvaran. Låter inte som hårdvaran kan påverka detta. Vad har du för revision på din mjukvara? Jag har V.1,15 (ser det när pumpen startas om). Kan man göra som du säger så vore det ju perfekt. För mig har det varit 0 eller 9kW - lite stora steg. På min förra 360p gick det ju att styra också i steg och det var mkt bra för mängden tillskott som gick in.I natt släppte jag den fri med 9kW, resultat en åtgång på 50kW bara i natt så det gäller ju att begränsa det lite
Jag köpte min i April förra året så det kan ju vara samma mjukvara dock är det inte säkert.Jo, så klart kan jag sätta auto, av, och på. Det som inte går är ju att ställa om till 0W (i pilupp/pilner menyn) hur man vill.Jag har sätt att när jag har tillåtit alla 3 så har patron varit 3 varit på och de andra avslagna.De olika fördröjningar du angett är nog efter strömavbrott så inte säkringen går pga att alla går på samtidigt.