0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Panasonic + Sanyo = Sant
Det är extremt lätt att dra snabba slutsatser enbart genom att maskinen är ihopplockad i Kina i stället för Malysia och tro att problemen härrör från fabrik men kretskorten är samma och inget skiljer maskinerna åt som har praktisk betydelse.
Citat från: Nettovärmepumpar skrivet 16 november 2008, 18:25:48Det är extremt lätt att dra snabba slutsatser enbart genom att maskinen är ihopplockad i Kina i stället för Malysia och tro att problemen härrör från fabrik men kretskorten är samma och inget skiljer maskinerna åt som har praktisk betydelse.Jag tackar för alla svar som inkommit! Mycket trevligt med respons!Kan man säga att RE9HKE i princip är samma som en E9HKE bara att den är tillverkad i Kina? Ja något skiljer ju med tanke på de olika värdena i tabellerna.Ja frågan är ju om man ska kolla vidare på RE eller om man ändå ska hoppa upp några snäpp till E eller CE. Eller kanske ett helt annat fabrikat. Hmmm.... svårt val.
Hoppa i så fall upp till NE!
Stämmer bra att isproblemen vid kompressorn inte har med avfrostningsproblemen att göra då det är en historia för sig Har dock vad jag vet aldrig fått samma problem med en E maskin, har dock inte haft den utan -3 i sortimentet så jag vet inte om det är den som krånglar för er.Får se om Panasonic lägger rabarber på Sanyo nu appråpå något helt annat igen.Sanyos avdelning för värmepumpar går tydligen inte så bra ekonomiskt.
Citat från: Nettovärmepumpar skrivet 16 november 2008, 20:30:05Hoppa i så fall upp till NE!Hej!Vad är det som gör NE till bättre val framför CE? NE är väl fortfarande i GKE & CE i den nyare HKE serien? Men båda verkar ju ha likvärdiga siffror & utförande, dock är NE ca 1500kr dyrare. Eller missar jag kanske något i all fakta?Om man ändå poppar upp i 10.000kr klassen så kanske man ska ta sig en funderare på "RAS B10SKVP-E" eller nått sånt. Fast Toshiba innedelen är ju 3cm tjockare/djupare.
Helt klart har vi olika erfarenheter av dom olika modellerna. Tänkte dock mest på om det var eran E9HKE utan streck som krånglade men du verkar mena enbart DKE serien.